Stand with Israel

איך להפוך למותג ענק ברשת בעלויות מינימליות ?

אמנם אומרים שבאינטרנט כל אחד יכול להיות כוכב, אבל בדרך כלל מתכוונים בעיקר לאנשים פשוטים שיום אחד חשפו כישרון נדיר (או פחות) דרך הבלוג שלהם או קטע וידאו ויראלי והפכו למושא הערצה של מאות אלפי גולשים תוך לילה. גם מי שהופיע למשך מספר שבועות, ימים או אפילו שעות בטלוויזיה בתוכנית כזו או אחרת, נהנה מהרוח הגבית והבאז העצום של הגולשים ברשת ועשוי להיזכר גם הרבה אחרי 15 דקות התהילה שלו… תשאלו את סוזן בויל

אם נחזור לענייניו, האם גם אתר בגודל קטן או בינוני יכול להפוך את עצמו למותג ענק ברשת באמצעות הכוח הויראלי שלה ומספר האמצעים השיווקים העצום שהיא מספקת לנו? התשובה היא שבהחלט כן, אבל רק אם עושים שימוש נכון בכלים הקיימים ויוצרים הד חזק מאוד לאתר.

גדול זה יותר

חוק לא כתוב ברשת הישראלית קובע שככל שאתר הוא יותר גדול ובעיקר יש בו דפים עמוסים ביותר תוכן, כך הוא ינסה לסחוט עד תום את שטחי הפרסום הקיימים בו, ובמיוחד להשתמש בבאנרים גדולים ורחבים. בתור מפרסמים, אתם יכולים לנצל זאת לטובתכם אם תיצרו מודעות באנרים או מודעות סרטוני וידאו ממוקדות מאוד – כלומר, תגבילו את אפשרויות הפרסום שלכם רק לרשימה סגורה וידועה של אתרים ולגדלים מסוימים.

התוצאה היא שהגולשים יתקלו בפרסומות שלכם שוב פעם ושוב פעם באתרים שהם גולשים בהם יום יום, וכך יוצר הרושם שאתם משקיעים לא מעט כסף בפרסום באתרים האלו על מנת להראות נוכחות (הגולשים עצמם לא תמיד שמים לב כי מדובר בפרסומות של גוגל ולא פרסומת שהאתר משלם עליהם ישירות). יותר מכך, לא תצטרכו לשלם על כל חשיפה, אלא רק כאשר אחד מן הגולשים לוחץ על המודעה שלכם.

שיווק מחדש

שיווק מחדש היא עוד טכניקה פופולארית מאוד שאפשר לממש אותה באמצעות Google Adwords: כאן אתם למעשה מתייגים גולשים שנכנסו לאתר שלכם ומפנים אליהם פרסומת מותאמת אישית לפי העמוד בו הם ביקרו. לדוגמה, אם אתם מוכרים חבילות ביטוח, תוכלו לפרסם מודעה בנוסח "טובע בים של תוכניות ביטוח ? תן לסוכן הביטוח שלנו לתפור לך פוליסת ביטוח מותאמת אישית" .

יתרון נוסף של שיווק מחדש הוא שניתן להגדיר עד מתי הגולש יתויג, כך שמצד אחד המודעה תשיג את אפקט החזרה, אך מצד שני לא תהפוך לנטל שמציק לגולש אם הוא לא השתכנע…

קידום אתרים אורגני

עם כל הכבוד לשלל ערוצי השיווק החדשים שהרשת מציעה, רוב הגולשים עדיין מחפשים עסקים ונותני שירותים דרך גוגל, ולכן שום אתר שרוצה למתג את עצמו ברשת, לא יכול לוותר על הופעה בעמוד הראשון לפחות בכמה ביטויים שרלוונטיים אליו. גם כאן יש להבין שלא רק למיקום המדויק של האתר (ובעמוד הראשון עבור כל ביטוי יש עשרה מקומות), אלא גם לכמות החשיפות הכוללת שלו בתוצאות החיפוש יש אפקט שיווקי שאסור להמעיט בערכו.
למרבה המזל, היום קל מאוד לעקוב אחר כמות החשיפות הכוללת של אתר באמצעות כלים פנימיים של גוגל, אך חברת קידום האתרים חייבת לבצע מחקר מילות מפתח ייסודי ומעמיק על מנת ליצור מספיק דפים רלוונטיים שיופיעו בכמה שיותר חיפושים.

לא סתם הפך תחום ה – Branding לנושא המדובר ביותר בקידום אתרים בשנים האחרונות , ויש יותר ויותר עדויות לכך שעם הזמן גוגל לומד לקשר בין המיתוג של האתר לבין הנושאים בהם הוא עוסק ולתת לו עדיפות בתוצאות בתור מקור בר סמכות. זוהי הסיבה מדוע אתרים גדולים כמו בזק או דפי זהב מופיעים בדרך כלל כשמחפשים בעלי מקצוע ומדוע תוכן חדש מאתר כמו ynet מופיע פתאום בעמוד הראשון על ביטויים תחרותיים (למרות שגם לעובדה שרוב הכתבות ב – ynet הן ארוכות וזוכות לעשרות תגובות יש בוודאי חלק בכך).

מדיה חברתית ובלוגים

דרך נוספת ואולי החשובה ביותר להפוך את האתר למותג היא באמצעות יצירת דיונים מסביבו, בין אם באמצעות פרסום בפייסבוק דרך דפי אוהדים ומודעות, ובין אם דרך פתיחת בלוג. לבלוגים יש מספר כלים חברתיים מובנים בלעדיים כמו האפשרות לציין פוסט בבלוג אחר ולשלוח אליו תגובה באופן אוטומטי (פינגבק).

 

כמובן שחשוב מאוד למתג את הבלוג או העמוד ולהעניק לו מראה מקצועי ואסתטי על מנת שיהיה ברור שמדובר באלמנט בפני עצמו ולא כנספח לאתר הראשי. במיוחד יש להימנע מלהשתמש במאגרי תמונות, אלא להשתמש בכמה שיותר חומר מקורי, אם כבר בונים מותג, עשו זאת עד הסוף.

לדוגמה, שימו לב כיצד "מיטב דש" הצליחה ליצור באזז חיובי מסביב לתהליך המיתוג של "פנסיה דיגיטאלית", זאת למרות שחברות פיננסיות לרוב אינן מהאהובות על הציבור הרחב (בלשון המעטה)…

זו לא הכמות – זו האיכות

כפי שראיתם, להפוך למותג גדול ברשת זה לא חלום, אלא יעד שבהחלט ניתן לממש אותו באמצעות ניצול נכון של התקציב העומד לשרותכם ושימוש באמצעים יצירתיים, תוך כדי הקפדה על מיתוג חזק מאוד, הן מבחינה תוכנית והן מבחינה עיצובית. ככל שתבססו את עצמכם כמותג בשלב מוקדם יותר, כך תחזירו את ההשקעה באופן מהיר יותר מכיוון שתנצלו את המומנטום החיובי שכבר יצרתם לעצמכם.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!