Stand with Israel

בניית אתרים – איזה אתר מתאים לעסק שלך?

 

כאשר בונים אתר לעסק, חשוב מאוד לא להתפזר יותר מדי ולבנות אתר המתאים למידותיו של העסק ולצרכים הנוכחיים שלו. בשוק בניית האתרים של היום יש כמה סוגי אתרים שונים המתאימים לסוגים שונים של עסקים :

בניית אתר

בניית אתרי קטלוג

אתרי קטלוג הם לרוב אתרים המתאימים לחברות המתמקדות במוצרי צריכה לשוק הפרטי או העסקי. למשל, חברה לבניית פרגולות ודקים מעץ, חברה לריהוט, עיצוב מטבחים וכך הלאה. באתרים אלו יהיו בדרך כלל דפי מוצרים או דוגמאות המסודרים לפי קטגוריות שונות ובכל דף מוצר יהיה טופס פניה או הזמנה דרכו ניתן לשלוח שאילתא ספציפית אודות אותו המוצר לצוות המכירות של האתר. בנוסף לכך, בחלק גדול מאתרי הקטלוג יש גם פינה של מאמרים מקצועיים היכולים לכלול לדוגמה טיפים לקנייה, טיפים לשימוש במוצרים לאחר הקנייה וכך הלאה.

בניית אתרי מכירות

אתרי מכירות הם למעשה אתרי קטלוג להם הוסיפו מנגנון לסליקה ישירה של כרטיסי אשראי דרך האתר. כלומר, הלקוח לא רק רואה את הפריט בקטלוג, אלא אף יכול להזמין אותו. למעשה, בעולם העסקים של היום, ישנם לא מעט עסקים אשר תחום הפעילות העיקרי שלהם הוא מכירת מוצרים שונים דרך הרשת במחירים נוחים תוך כדי העסקה של צוות קטן של אנשי מכירות ומחסן אחד מרכזי ללא צורך באולם תצוגה גדול ומנקר עיניים.

בניית אתרי תדמית

אתרי תדמית מתאימים בעיקר לבעלי עסקים חופשיים כמו עורכי דין, אדריכלים, מעצבים, מהנדסים וכך הלאה.  באתר שכזה ההקפדה על מראה נקי ואסתטי הוא חשוב מאוד מכיוון שהוא צריך לשמור על התדמית של העסק ולייצג באופן נאמן את עולם הערכים שלו.

חשוב גם שהאתר יהיה נוח לניווט ולתפעול, שהתפריטים לא יהיו עמוסים מדי ושיהיה ריווח מספיק בין הטקסטים לתמונות. אחרי הכול המטרה כאן היא שהגולש יימצא את המידע המבוקש כמה שיותר מהר וייצור קשר עם בעל העסק.

בניית פורטלים

פורטלים הם מעין שערים גדולים המספקים מידע נרחב בנושא אחד : החל מפורטלים הקשורים לרפואה ועד לפורטלים של מודעות עבודות דרושים בחו"ל. המשותף לכל הפורטלים שהם מורכבים ממודלים שונים (סוג של אפליקציות בתוך האתר) : לוחות מודעות, פורומים, רשימות מאמרים או מאגרי ידע משותפים (וויקי), אינדקסים של עסקים בתחום וכך הלאה.
בניית פורטלים היא לרוב פרויקט מורכב יותר מבניית אתר תדמית או אפילו אתר מכירתי  מכיוון שצריך לתכנן היטב כיצד המודלים השונים באתר ישתלבו זה עם זה. לכן, כדאי לעבוד רק עם חברות שהתמחו בעבר בבניית פורטלים ויכולות לספק קבלות על פרויקטים מוצלחים.

בניית דפי נחיתה

אפשר להסתכל על דפי נחיתה כמעין אתרים קטנים שהם פליירים אלקטרונים שנועדו לפרסם מוצר או שירות אחד מרכזי של העסק. במקום שהגולש יצטרך לעבור בין עשרות עמודים שונים, הוא מקבל מספר שיווקי אחד אודות העסק ודרך ליצור עימו קשר באמצעות טופס או מספר טלפון. המבנה הפשוט של עמודי הנחיתה הופך אותם לאידיאלים עבור אתרים שמריצים קמפיינים ממומנים דרך גוגל או פייסבוק מכיוון שהגולש עובר ישירות מן המודעה לדף המוצר הרלוונטי.
 
כבר הזכרנו את החשיבות של עיצוב אתרים נכון, וחשוב לדעת שלמרות השטח המוגבל של דף הנחיתה, גם בו יש חשיבות מרכזית לעיצוב כאשר אפילו שינוי במרווח בין התמונות או הצבע של אחד הכפתורים יכול לעשות את ההבדל בין עמוד שימכור המון לבין עמוד שימכור בקושי. לכן, עיצוב דף נחיתה מצנח הוא תהליך ארוך וברוב המקרים יש לבדוק מספר חלופות עד שמגיעים לתוצאה האופטימאלית.

* תיק עבודות בניית אתרים >

 
לסיכום, לא מספיק לבחור חברת בניית אתרים מקצועית ואמינה, אלא יש צורך לתאר את סוג האתר המבוקש על מנת שיהיה אפשר לאפיין אותו בדייקנות ולענות על הצרכים הייחודים של כל עסק ועסק. המודלים השונים שהוצגו כאן הם כמובן רק אבות טיפוס של רוב סוגי האתרים הנפוצים, אך הם ללא ספק בסיס טוב לבנות עליו.

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!